Sunday, November 22, 2009

ADA MANIS,ADA PAHIT.....

Salam buat semua pembaca blog aku nie(cewah..macam r,ramai sangat..huhuhu)
sebenarnya saat ni,macam ader sesuatu jer yang menganggu kepala otak aku nie...kalu boleh aku x nak ingat je,tp..ingatan aku pada kejadian yang berlaku petang tadi melayang2 dalam kepala aku nie....ishkkk...serabut r aku rasa.......arghhhhh!!!!!!PEDULIK KAN LAH...


Bila di fikirkan balik,semua ni berlaku dengan kuasa TUHAN jugak...kalu dah TUHAN yang inginkan iannya berlaku,iannya tetap berlaku begitu r sebaliknya....tentu korang semua tertanya2 apa sebenarnya yang telah berlaku pada aku kan?...nanti r akan aku citerkan(itu pun kalu rasa nak citer...)

Pagi ni,sebangkit aku dari tidur,aku telah berniat untuk pergi melihat paras air sungai Kelantan yang telah mula 'mengganas'....banyak tempat telah di tenggelami air banjir....ahhh..seronoknye aku rasa..pada hal,tentu ramai tika ini yang sedang bertungkus lumus menyelamatkan harta benda masing2.....itu r aku,setiap kali banjir...aku rasa seronok sangat..sebab aku nie hantu air sejak dari dulu lagi...huhuhu...


Tak sangka plop...tengah syok tengok air,rupa2nya ada seorang kawan aku 'AYU' tengah ronda tengok air jugak macam aku..hehe..apa lagi ..suka r aku ada 'gu'..planning punya planning..aku dah sepakat untuk ke RANTAU PANJANG....semata2 nak main banjir bersama dengan sepupu aku n 'saing' dio......

Uhhh...suka nya bila sampai ke tempat yang di tuju...punya r ramai 'hantu2' air kat situ,sampaikan nak parking kete pun punya r susah....at last geng2 aku pun dapat parking jugak akhirnya......huhuhu...tak disangka2 dalam kegembiraan bermain air...tiba2 aku terserempak dengan seorang 'kenalan' lama...ahhhh.....naper aku jumpa ngan dia!!..kalu r aku tau begini ..sumpah!aku xkan datang ke sini....tapi...ye r KETENTUAN.....telah menentukan segalanya.......


Aku PASRAH...n aku harap aku nie setabah n sekuat tembok batu cina(greatwall)....INSYA'ALLAH....n aku percaya TUHAN mendengar keluhan hati hambanya ini...................................ermm,cukup r stakat nie dulu...aku nak tenangkan jiwa jap...huhuhu...

4 comments:

  1. weh...koya la demo nak frust2 nih....

    tak payoh nak koya2 la...demo dah ada yg terbaik......dan syukur kerana di pertemukan dgn dia.....dia memang terlalu baik dan terlalu memahami...

    koya weh demo

    ReplyDelete
  2. ye..terima kasih kerana menyedarkan ambo...ambo pun amat berharap teman sehati sejiwa ambo 2 akan sentiasa memahami ambo....huhuhu

    ReplyDelete
  3. selamat datang BUJANG SENANG...semoga sudi2 r bertandang ke blog ku ini....

    ReplyDelete